lørdag den 31. maj 2014

Der har været stille på min blog nogen tid. Jeg har ganske enkelt ikke haft overskud til ret meget andet end familie og hverdag.
I en alder af 39 år har jeg for første gang mistet en bedsteforældre. Min Mormor, som jeg altid har været meget knyttet til, blev pludselig syg og sov ind efter få uger. Det har været rigtig hårdt, på trods af at hun blev 89 år og var frisk lige indtil hun blev ramt af kræft.
Jeg var hos hende de sidste 3 døgn på sygehuset. Det tog rigtig meget på kræfterne og var en meget intens oplevelse. Men jeg er glad for at jeg var der og for den nærhed der var lige til det sidste.
Nu er hverdagen igen ved at indfinde sig. Og overskuddet er så småt ved at vende tilbage.

Men selv om jeg har været stille har jeg stadig haft gang i hæklenål og strikkepinde. Og faktisk har jeg sendt min Mormor mange tanker, for det er hende der har lært mig at strikke. Hun var produktiv lige til det sidste. Strikkede til oldebørn, bekendte, bekendtes familie og til et børnehjem i Rumænien. Mon jeg nogen sine kommer i nærheden af at kunne strikke en sok så hurtigt som hende???

Mit Rombetæppe er blevet færdig. Langt om længe. Det er varmt og lækkert og det ser flot ud på sofaen.
Desværre har en fejl i garnet gjort, at det har været rigtig svært at sy pænt sammen. Det sorte garn har en tråd mere end det grå og det hvide garn. Det har derfor været meget svært at hækle romberne ens og efterhånden som projektet skred frem blev det mere synligt at det ville give problemer. Jeg burde nok have reklameret over garnet da jeg opdagede det, men troede at jeg kunne regulere ved at bruge en nål 5,5. resten er hæklet på nål nr. 6.
Nå men nu er det færdigt og det pynter. Men lidt øv er det altså.

Opskriften kan findes på HER hos PESCNO. Hendes hjemmeside er iøvrigt altid et besøg værd.

2 kommentarer:

  1. Jeg er ked af at høre din mormor er gået bort. Selv om vi arbejder med det hver dag, er det aldrig det samme når det kommer tæt på.
    Ærgerligt med garnet, men tæppet er da super flot. Jeg har kigget på det flere gange. Hvilket garn har du brugt?
    Knus fra Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Hyggeligt at høre fra dig 😀 jeg har brugt Peruvian Highland Wool. Men der ligger også en alternativ opskrift hos Pescno hvor tæppet er lavet i et lidt tyndere garn.

      Slet