søndag den 21. december 2014

Julen har bragt......

Julen handler for mig om glæde.
Om at glæde andre og om at glæde mig over det, jeg har i mit liv.

Resten af året går altid så hurtigt. Inden vi får set os om, er endnu et år gået og jeg synes aldrig helt vi nåede det vi ville. Det blev ikke til de afslappende weekender og de sammenkomster med venner, som vi ønskede. Alt for hurtigt gik endnu et år.

Men December måned er, trods den hektiske juleforberedelse, en måned hvor nærvær og sammenkomster får en særlig opmærksomhed.
Min store teen-age datter er hver aften dukket op i sofaen og har set julekalender sammen med vi andre. Vi har fået set venner som vi ellers ser alt for sjældent og i juleferien er der planer om traditionsrige julefrokoster, fødselsdage og ikke mindst juleaften og nytårsaften som også indeholder mange traditioner.

I dag har vi hygget med min søster og hendes familie og med et vennepar som jeg holder utrolig meget af. Og nu sidder jeg og ser tilbage på en eftermiddag, som blev alt det jeg så godt kan lide. Afslappet og hyggelig med mennesker som betyder noget særligt.
Og så fik vi et par minder og før-julegaver som jeg blev så utrolig glad for.

Min veninde har lavet de smukkeste Steiner- engle til mig. ( en dag må jeg huske at spørge, hvad det vil sige at det er Steiner engle) De er yndige og helt fine og lette. Nu pynter de på vores juletræ og de vil helt sikkert følge os sammen med alt det andet julepynt som har en særlig historie.
For det har rigtig meget af vores julepynt. Gaver fra venner og familie, ting børnene har lavet, mine bedsteforældres gamle julekugler osv.
Min søster har givet os en smuk Lyngby vase. Så det har næsten været som at have fødselsdag.

I formiddags blev der lavet lidt juleknas. Bla. Rocky Road som du kan finde opskriften på lige HER på min søsters blog.
Det er sødt og salt og man kan altid liiiiige spise en til. Mmmmmm.....


Nu er her igen stille og familien er faldet til ro i sofaen. Nu glæder vi os bare rigtig meget til juleferie.
Og så glæder jeg mig til en masse strikke tid. Min Isager trøje skal meget gerne snart blive færdig. Garnet til det næste projekt er nemlig købt og ligger og lokker i kurven.

Og så vil jeg gerne have lavet en længere Flagranke til juletræet. Jeg har hæklet en flagranke og har købt et smalt velourbånd til at lave det hvide kors med. Men båndet rakte ikke ret langt, så jeg har syet med hvid bomuldsgarn på det meste af ranken. Men det er nu pænest med det hvide bånd, så det må jeg have købt mere af. ( Ja- og jeg har spottet af flaget til højre vender på hovedet :O)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar