fredag den 7. februar 2014

Hjemmelavet Mysli med mandler og tranebær


Jeg elsker mine hverdagsmorgener, hvor jeg har et lille øjeblik for mig selv, inden jeg vækker børnene og kører afsted på arbejde. Jeg spiser Skir eller A38 hver morgen men synes det er svært at finde en mysli der er præcis sådan som jeg gerne vil have den.
Her har du min egen opskrift

Mysli med mandler og tranebær

Du skal bruge:
75 g. groft hakkede mandler
75 g. solsikkekerner
2 store spsk honning
125 g. havregryn
75 g. tørrede Tranebær

Kom honningen på en varm pande og lad det smelte. Det må ikke brune.
Kom de groft hakkede mandler og solsikkekernerne på panden.
Vend rundt indtil mandler og kerner begynder at tage farve.
Hæld havregrynene på panden og fortsæt med hele tiden at vende rundt i myslien, så det ikke brænder på.
Når det hele har fået en let gylden farve og duften af honning er blevet "dybere" slukkes der for panden.
De tørrede tranebærhældes i myslien og det hele hældes ud i en bradepande til afkøling.
Jeg hakker lidt i myslien et par gange mens det køler af, da det eller sætter sig i lidt for store klumper.
Hældes på glas når det er helt kølet af

Jeg bruge indimellem anden tørret frugt, men tranebærrene er min favorit

Velbekomme og god morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar